onsdag 5 mars 2014

The Notebook(s)

Skaffade en ny anteckningsbok. Igen. Älskar känslan att skriva i en ny, tom anteckningsbok. Priceless. Som jag nämnt tidigare har jag åtminstone 20 anteckningsböcker på hyllorna hemma. Lite av en guilty pleasure. Doodling! Orsaken till att jag inte ser någon anledning att köpa en iPad. Jag gillar att skriva! Med papper och penna. Jag gillar papper, tunga böcker, känslan av att bläddra genom sidor. Bära väskor med tunga böcker, få ont i ryggen. Gammalmodigt!? Tur att jag har min fina svarta leather back pack. Nog för att jag ser ut som en liten skolflicka med ryggsäck hehe. Mä toivon ettei mun tarvii elää siihen pisteeseen et tekniikka korvaa kunnon kirjat. En haluu kuvitella sellasta maailmaa! Ei reilua kirjoille. Mun painajainen on varmaan se the Day after Tomorrow-leffan kohtaus kun ne polttaa kirjaston kirjoja lämmikkeeks. Yhyy. Not cool bro. Books have feelings too! No wait, it's me who has feelings for books. Som min Reference Bible. Sitter och kramar den varje kväll, älskar den så hemskt mycket. Kan inte se mig själv göra det med en iPad. Om inte den skulle vara fluffig. Fluffig iPad, ain't that something. Just saying.

Och så Harvey Specter. There's something about that man. Är typ kär. Det är nåt med en super confident, stilig, intelligent man som vet vad han vill och ser till att få det. En sån man som man ser upp till. Och ögonen! Aaand he has my dream job. Gah. Mie romahan.

Men ja. Vi har klarat oss genom över halva arbetsveckan! 2 dagar kvar. Pendulum oottaa meitä sit perjantaina. Siitä tulee harvinaisen mukavaa. Pompitaan niin että maa tärisee Suomeen asti.
Nyt meitsi nukahtaa, joten so long chicas! Nattinatti!
S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar