tisdag 4 mars 2014

me, my nose and i

idag har varit en sån dag när känslorna är helt upp och ner. men så är det ibland när man är kvinna. vietävän eeva. jag har hatat min näsa mer än vanligt. typ stirrat på den och ba vad är det där för nåt? vi hade en intensiv diskussion imorse i badrummet.

laura: vet du. det är nästan så att jag har lust att hämta en kniv och skära bort lite av dig!!!
näsa: asså vet du. du ska vara glad att du har mig. utan mig skulle du bara andas genom munnen. en av de värsta sakerna du vet är ju när jag är täppt och du vaknar på morgonen helt torr i munnen!!!
laura: men varför måste du vara så himla stor? om du liksom bara var lite plattare och smalare så skulle jag vara hur nöjd som helst!
näsa: men tänk. jag är gjord precis för ditt ansikte. om jag såg annorlundare ut så skulle du nog se ganska konstig ut. du skulle inte vara du. och varför vill du att din näsa ska vara liten? du älskar ju stora näsor på andra.

näsa vs. laura 1-0


här är en bild på mig och min enorma grisnäsa. som jag måste lära mig att älska och acceptera. precis som jag så finns det säkert någon där ute som tycker att stora näsor är hur charmiga som helst. :D



/laura



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar