onsdag 19 mars 2014

Into the Wild, or so it seems


Shocking news: Snow in March. Well, can't say it was a surprise. 
Är fett sugen på att åka till Lapland nu, till vår underbara sommarstuga i Kuusamo. Har inte varit där sen 2010, helt sjukt. Det blir fyra år i sommar!? Och jag som älskar det stället. Egen sjö (delad med några släktingar som bor på andra sidan), frisk luft, underbara stigar att springa på och skogar att vandra i. Myror, myggor, roddbåt. Tyst, lungt, stressfritt. Gummistövlar och gigantiska ylletröjor. Plocka blåbär och hjortron. Perfekt helt enkelt. Hirsimökki vitsi. Ja kunnon puusauna. Ei muuta ku halkoja hakkaamaan. Nyt kun vielä sais Lauran mukaan niin ois ihan täydellistä! Lomaa töistä ja metikköön erä-Jormailemaan!! Eletään luonnon armoilla ja ollaan kunnon vanha-piikoja. Ei tarvii pestä hiuksia eikä meikata eikä pukee päälle eikä mitään muutakaan turhuutta. Ja sit syödään vaan vesimelonia ja mangoa ja marjoja ja banaania ja omenaa ja päärynää ja bataattia ja porkkanaa.
När jag var liten ville jag ha en häst. Och den skulle jag ha på sommarstugan i en egen hage. Perfekt ide, förutom att jag bara var där en månad om året. Stackars polle hade ju fått vara ensam 11 månader om året. Mitt i skogen där det är minst 1 meter snö på vintern och -40 grader kallt. Ibland så har man bra idéer.





Min söta lilla syster. Med sina hemska crocs.


Och sen: Mina hamstrings dödar mig! Fet träningsvärk från igår, härligt. De är inte direkt de lättaste musklerna att träna, so I'm proud. Nu ska jag sova. Heido.

x
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar